Meldpunt Bezorgd IJsselstein

Team zorgprofessionals

Vanaf 1 januari 2025 beheert de gemeente IJsselstein het Meldpunt Bezorgd. Dit meldpunt vervangt het Meld- & Adviespunt Bezorgd dat eerder door de GGD regio Utrecht werd verzorgd.

Wat betekent dit voor u? De veranderingen hebben weinig gevolgen voor inwoners. Vanaf 1 januari neemt het Team Sociaal Domein van de gemeente de meldingen over van de GGD.

Melding maken bij Meldpunt Bezorgd:  Inwoners en partners, zoals zorg- en welzijnsorganisaties, kunnen vanaf 1 januari rechtstreeks bij de gemeente een melding doen als zij zich zorgen maken over een inwoner. Meldingen worden opgepakt door het Team Sociaal Domein of het Outreachteam van de gemeente. Meldingen vanuit de politie of het landelijke meldpunt worden ook door het Team Sociaal Domein behandeld.

Wat gebeurt er na een melding? Het Meldpunt Bezorgd controleert eerst of de betrokken inwoner al hulp ontvangt: Is er al hulp? De melding wordt doorgestuurd naar de betrokken hulpverleners. Geen hulp of vastgelopen hulp? Het Team Sociaal Domein of het Outreachteam schakelt in.

Hulp voor mensen die zelf geen hulp vragen Ook inwoners die geen hulp zoeken, maar dit wel nodig hebben, krijgen aandacht. Professionals nemen contact op, maken waar nodig een huisbezoek en werken samen met zorginstanties, welzijnsorganisaties, de politie en woningcorporaties om oplossingen te vinden.

Informatie delen is toegestaan Om passende ondersteuning te bieden, kan de gemeente informatie opvragen. Het delen van gegevens met het Team Sociaal Domein is toegestaan: Dit valt onder de AVG (privacywet) als het gaat om de veiligheid van inwoners of anderen. Artikel 6 en 9 van de AVG bieden hier de wettelijke basis voor.

Heeft u vragen? Neem contact op met het Team Sociaal Domein van de gemeente IJsselstein.

Scroll naar boven